Tuesday, August 28, 2007

Concealed Handgun Class

Afgelopen zaterdag heel vroeg opgestaan om de hele dag een cursus bij te wonen om een licence te halen zodat je een wapen mag bezitten. Het was totaal niet m'n intentie om een licence te halen maar het leek me wel een leuke ervaring om es een keer met een pistool te schieten. Tijdens de cursus bleek je als buitenlander zonder green card geen licence te kunnen halen dus al had ik het gewild kon het niet eens. In Texas duurt zo'n cursus 10 uur lang waarbij de wetgeving omtrent wapens behandeld wordt. Het was behoorlijk extreem en bizar allemaal. ik ben sowieso tegen wapens dus dan is het misschien niet de beste cursus om te volgen maar je hebt ook nog es te maken met mensen die enorm voor wapens zijn. Behoorlijk eng. De instructeur had ook een interessante kijk op de wereld. Volgens hem was die ingedeeld in schapen, dat zijn wij dus allemaal, schaapshonden en wolfen. Wolfen zijn natuurlijk de bad guys maar een schaapshond kunnen we allemaal worden als we het recht in eigen hand nemen en ons en onze omgeving beschermen met wapens. Hij had met z'n vriendin plannen gemaakt wat te doen in het geval ze geen wapen mee naar binnen kunnen nemen in een kroeg of restauarnt bijvoorbeeld. En ook had ie plannen met z'n huisgenoten wat te doen als er iemand hun huis binnen valt. Te bizar.
Anyway, de laatste 2 uur van de cursus dag bestond dus uit schieten met een pistool. ik vond het vreselijk eng, had nog nooit een pistool gezien laat staan er een in m'n handen te hebben, geladen nog wel. Maar ik moet zeggen, het gaf best een kick en de eerste 20 (van de 50 kogels) heb ik best netjes in de roos geschoten. Maar goed, ik laat het hier bij hoor voordat mensen zich zorgen beginnen te maken;-))

4 comments:

JoostN said...

Het viel me in Texas op dat je vaak bordjes zag bij restaurants dat het verboden is met een wapen naar binnen te gaan, op straffe van $10,000 boete. Ik begrijp nu waarom, wat een enge lui zeg.

Wai said...

ik had me inderdaad zorgen gemaakt: Cowgirl Plu met de Trickerhappy handjes ... ;)

Wai said...

trouwens, kan me die bordjes niet herinneren..
Waarom geeft niemand mij een por als ze zo'n bordje zien?!

ZUCHT!

capse said...

als je de eerste 20 kogels in de roos hebt geschoten. waar heb je dan de resterende 30 kogels in geschoten? je instructeur?